Rozhovor s Juanem Torresem

Latido films do svého katalogu vybírá pouze 15 filmů ročně. Jaká kritéria musí film naplňovat, aby vás zaujal?

 

Vždy se v něm snažíme hledat “prodejní hodnotu” - známé herce, slavného režiséra, silnou zápletku, příběh vztahující se nějak k současným problémům, podobnost filmu s jinými úspěšnými filmy. Pokud náš tým věří, že se nám dostal do rukou dobrý film, tak do toho jdeme. Krása a složitost tohoto podnikání spočívá v tom, že kritéria zůstanou vždy subjektivní. Koneckonců mluvíme o umění.

 

Specializujete se na širokou základnu diváků - Španělsko a Latinskou Ameriku. Existují nějaké významné rozdíly mezi publikem z různých latinskoamerických zemí a Španělskem?

Získáváme filmy především z Latinské Ameriky a Španělska a ty se snažíme exportovat do celého světa, což zahrnuje i dvě výše zmíněná teritoria. Je to trochu paradox, ale ve Španělsku je pro nás prodej filmů problematický. Ta země je v krizi a nezávislé snímky vznikají s velkými obtížemi. Mnohem lépe se nám vyváží do USA nebo Korey. Latinská Amerika je pro nás mnohem dynamičtější. Je pro nás jednoduší exportovat latinskoamerické filmy do různých zemí v rámci jednoho kontinentu - přece jen jde o více než 500 milionů lidí, kteří mluví stejnou řečí a sdílí podobnou kulturu.

 

Na jaké žánry se soustředíte jako ředitel nákupu a které máte rád jako divák? Liší se nějak profesionální nákupčí filmů Juan od Juana, který sleduje film doma v pohodlí svého gauče?

Pracoval jsem mnoho let v oboru nezávislých filmů a proto jsem viděl mnoho dramat. Nic proti tomuto žánru nemám, ale momentálně si opravdu užívám dobré komedie. Ty jsou stále velkou vzácností. Když přijde na dobrou komedii, Juan-profesionál a Juan-běžný divák spolu zcela souhlasí.

 

Nakupujete a distribujete také české filmy? Pokud ano, jak jsou přijímány španělským a latinoamerickým publikem?

Máme v portfoliu několik českých filmů. Obecně jsme velmi vděční za zážitky pramenící ze spolupráce s autory. Češi jsou skvělí! Nicméně není snadné vaše filmy vyvážet. Momentálně nám udělalo velkou radost, že jedna z velkých společností projevila zájem o licenci našeho filmu Líbánky od Jana Hřebejka. I to je naší prací, pomoci otevírat nové cesty ke zviditelnění kinematografií z různých zemí.

 

Tématem letošního ročníku festivalu Finále Plzeň je krimi. Jaké jsou Vaše oblíbené krimi seriály či filmy?

To jste se mě zeptala na něco vážně těžkého! Existuje tolik skvělých krimi filmů. Povím Vám ale jeden, který má daleko k notoricky známým mistrovským dílům. Jedním z důvodů, proč pracuji pro společnost Latido Films, je čisté krimi Tajemství jejich očí Juana Josého Campanelly. Získal Oskara v roce 2010 v kategorii Nejlepší zahraniční snímek. Když jsem ten film zhlédl, řekl jsem si, že by bylo skvělé být nějakým způsobem součástí takové nádherné lekce kinematografie.

Určitě The Simpsons, revoluční záležitost, která je pro celou rodinu a přitom nikoho neurazí.

Sledujte nás na sociálních sítích