Festivalové poroty
Finále Plzeň 2022
Mezinárodní porota celovečerních hraných a animovaných filmů
Matthias Luthardt
Dana Rogoz
Nataliya Libet
Anila Gajevic
Javier Garcia Puerto
Mezinárodní porota soutěže dokumentárních filmů
Victoria Leshchenko
Margit Lillak
Galina Stepanova
Mezinárodní porota soutěže televizních formátů a internetových projektů
Tibor Forizs
Anna-Lena Theobald
Cristina Cepi
Mezinárodní porota krátkých studentských filmů
Triin Tramberg
Petra Ondřejková
Výběrová komise soutěžních filmů
Eva Veruňková Košařová
Peter Badač
Pavel Smejkal
David Brabec
Pavlína Kalandrová
Lenka Tyrpáková
Daniel Vadocký
Studentská porota celovečerních hraných a animovaných filmů Západočeské univerzity
Jan Tvrz
Lukáš Pazderník
Marek Dvořák
Kristýna Kalátová
Pavlína Bauerová
Studentská porota dokumentárních filmů Západočeské univerzity
Kateřina Moravcová
Zuzana Jandová
Štěpánka Skálová
Studentská porota televizních formátů a internetových projektů Západočeské univerzity
Samuil Trenov
Iuliia Berestovskaia
Sofia Denisova
Mezinárodní porota hraných a animovaných filmů

Matthias Luthardt
Vystudoval filmovou režii na HFF Konrad Wolf v Postupimi-Babelsbergu. Absolvoval také Masterclass pro mladé evropské filmové producenty v Ludwigsburgu a Paříži. Jeho debutový film „Pingpong“ byl uveden v roce 2006 na filmovém festivalu v Cannes v rámci „Týdne kritiky“ a získal zde několik ocenění, stejně jako na dalších mezinárodních filmových festivalech. Film byl nominován na Evropské filmové ceny v kategorii Evropský objev. Luthardt také pracoval na řadě dokumentárních filmů. Spolurežíroval celovečerní dokument „Ježíš tě miluje“ (Berlinale 2008), přispěl několika příspěvky do dokumentárního seriálu epizodických filmů 24h (Berlín, Izrael a Evropa) a „Cinékino“, německo-francouzského desetidílného dokumentu o evropské kinematografii. Jeho film „Den, kdy jsem potkala svého mrtvého muže“ podle románu Andrease Palucha a Roberta Habecka byl pozván na Berlinale 2009 a promítán na národních i mezinárodních festivalech. Mezi jeho nejnovější díla patří experimentální krátký film „Pravda“ a německo-francouzská filmová koprodukce „Luise“. Matthias Luthardt je členem Evropské filmové akademie.

Dana Rogoz
Dana Rogoz je rumunská herečka a veřejná osobnost. Svou hereckou kariéru začala jako dítě, hrála v mnoha dětských filmech a různých televizních seriálech. V roce 2008 absolvovala Národní univerzitu divadla a filmu „I.L.Caragiale“. V roce 2012 získala cenu Rumunského svazu filmových tvůrců za nejlepší ženskou interpretaci v krátkém filmu „Zkus nemrkat“ režiséra Radu Dragomira. V roce 2013 hrála společně s Christophem Waltzem a Lucasem Hedgesem ve filmu „The Zero Theorem“ v režii Terryho Gilliama. Následovalo mnoho dalších rolí v divadle a ve filmu. V roce 2019 měla premiéru jako hlavní herečka v hlavní soutěži na Sarajevském filmovém festivalu s filmem „MO“ v režii Radu Dragomira, v roli, která jí přinesla několik nominací a cen za nejlepší herečku a také mezinárodní uznání. Letos měla na Slovensku a v Čechách premiéru filmu „V lete ti poviem ako sa mám“ v režii Marty Ferencové. Příští rok ji čeká debut jako režisérka a scénáristka.

Natalia Libet
Pracuje jako filmová producentka převážně s ESSE Production House a Digital Religion. V letech 2019-2021 přivezla First Cut Lab na Ukrajinu. Jako členka poroty se také účastnila bratislavského Febiofestu, londýnského filmového festivalu The Calvert Journal a wiesbadenského goEast. Absolvovala každoroční audity u Big 4, získala titul MBA v USA. Natalia je zodpovědná za vzdělávací programy v Asociaci filmového průmyslu Ukrajiny (FIAU). Je vítězkou 2000 Edmund Muskie/Freedom Support Act Graduate Fellowship Award, členkou Ukrajinské filmové akademie, absolventkou Cold Open institutu Midpoint, LIM a EURODOC. V roce 2022 je Natalia začínající producentkou na MFDF Ji.hlava a producentkou pod reflektory na Marche du Film. Nataliina vybraná filmografie zahrnuje světovou premiéru „Stop-Zemlia“ (2021) – Berlinale Generation 14plus, Cenu poroty mládeže Křišťálový medvěd na Berlinale Generation 14+; „Parthenon“ (2019) světová premiéra – 34. týden kritiků na 76. MFF v Benátkách; „ANNA“, (2019) světová premiéra – Soutěž krátkých filmů na 72. MFF v Cannes, BIFA cena za nejlepší krátký film v roce 2019.

Anila Gajevic
Anila Gajević se narodila v Sarajevu v roce 1979, kde vystudovala bosenskou literaturu a jazyk. Jako bývalá novinářka a redaktorka v roce 2008 založila ZONA, první talentovou agenturu v Bosně a Hercegovině, která dnes patří mezi přední agentury v jihovýchodní Evropě i mimo ni. Její agentura zastupuje některé z nejvýznamnějších herců a mladých talentů z Balkánu a Rumunska, Bulharska, Turecka a Španělska. Jako agentka zastupovala herce v mnoha mezinárodních projektech, např. „Mission Impossible: Ghost Protocol“, „The November Man“, „Ledová archa“, „Legends“, „Skyfall“, „The Last Christmas“, „Gomora“, „Hra o trůny“, „Boj sněžného pluhu s mafií“, „Der Pass“, „Úspěch“, „Studená válka“, „Jack Ryan“, „Mnichovské hry“, „Before We Die“, „42 segundos“, „Everybody Loves Diamonds“...
Screen International ji v roce 2016 zařadil mezi „Budoucí lídři: agenti“. Ve své zemi získala dvě ocenění „Lady Boss“ a „Žena roku“ za podnikání. Je členkou Asociace filmových tvůrců v Bosně a Hercegovině a Evropské filmové akademie.

Javier Garcia Puerto
Spoluzakladatel Mezinárodního filmového festivalu REC v Tarragoně v roce 2001 a umělecký ředitel od roku 2006 a filmový programátor na MFF Tallinn Black Nights. Absolvent oboru historie (URV) a audiovizuální komunikace (UPF). Pracoval v historickém výzkumu, jako dokumentarista a univerzitní profesor. Filmový a video kurátor, organizoval výstavy a programy v Brazílii, Izraeli, Kolumbii, USA nebo Číně a spolupracoval s institucemi jako např. KunstWerke (Berlín), Instituto Cervantes nebo Cineteca Nacional de México. Porota na festivalech v Jižní Africe, Maďarsku, Kostarice, Francii nebo na Sibiři vč. Berlinale (Generation). Tvůrce programu na FF Tallin Black Nights (Estonsko), kde je delegátem pro španělsky mluvící země a editorem soutěže „Rebelové s příčinou“. V letech 2014/17 byl hlavním kurátorem projektu OFF THE WALL, který přivezl evropské filmy na turné po více než třiceti městech v devíti zemích Evropy a Ameriky (www.offthewallproject.eu).
Mezinárodní porota dokumentárních filmů

Victoria Leschenko
Victoria má magisterský titul v kulturních studiích (Kyjev-Mohyla Akademie). Pracovala jako programátorka více než 10 let, z toho poslední 4 roky jako programová ředitelka na Docudays UA – který byl kvůli covid-19 docela hektické a vyžadovaly odpovědné a kreativní přístupy, aby festival mohl pokračovat. Například v březnu 2020 Victoria vyvinula nové formáty pro filmové projekce a festivalové akce ve velmi krátkých termínech a společně se svým týmem přesunula Docudays UA do online prostoru za pouhý měsíc. Má zkušenosti s programováním filmových programů na ukrajinských filmových festivalech (Molodist MFF, Docudays UA IHRDFF) a ve filmových organizacích. V roce 2022 spolu se svou kolegyní, programátorkou z Docudays UA a filmovou kritičkou Julií Kovalenko založila „sloїk film atelier“. Jeho prvním a současným filmovým kurátorským projektem je spolupráce s Deutsche Kinemathek – programem ukrajinských filmových projekcí v Německu s názvem „Perspektivy ukrajinské kinematografie“.

Margit Lilak
Margit Lillak se narodila v Estonsku. V roce 1999 absolvovala Estonskou akademii umění v oboru scénografie (BA). V roce 2002 získala magisterský titul v oboru scenáristiky na Royal Holloway College (UK). Její krátký film Pastacas byl oceněn hlavní cenou na filmovém festivalu EstDocs v Torontu (2011). V roce 2012 natočila svůj první celovečerní dokument 40+2 týdny o svém těhotenství a domácím porodu. V roce 2019 měl její druhý celovečerní dokument Kruh (The Circle) premiéru na MFDF Ji.hlava a procestoval přes třicet festivalů po celém světě. Kruh byl nominován na cenu za nejlepší dokument na estonských filmových a televizních cenách. Margit obdržela výroční cenu za mimořádný sociální dokumentární film od Estonské kulturní nadace.

Galina Stepanova
Galya Stepanova je programová manažerka a filmová producentka. V současnosti je programovou a akviziční manažerkou pro kreativní dokumenty v Current Time TV a zároveň koordinátorkou trhu East Silver v Institutu dokumentárního filmu v Praze. V roce 2022 působila také jako konzultantka dokumentárního filmu pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Předtím pracovala ve filmové produkci a vzdělávání ve Francii, Arménii a České republice, včetně čtyř let jako výkonná producentka ve společnosti HYPERMARKET Film na filmech Dmitrije Bogolyubova Town of Glory a Vitaly Manského Svědkové Putinovi a Gorbačov. Nebe.
Mezinárodní porota televizních formátů a internetových projektů

Tibor Forizs
Svou kariéru zahájil v Maďarské veřejnoprávní televizi jako kurátor a střihač hraných filmů. Do RTL Klubu nastoupil jako nákupčí a plánovač filmů v roce 1998 a později byl na podzim 2001 jmenován vedoucím akvizic a plánování. Jeho kariéra v RTL Hungary trvala celkem 23 let a podílel se na získávání obsahu a programování hlavního volně vysílaného kanálu skupiny, sedmi dalších kabelových kanálů a nově vytvořené nabídky AVOD streamingu, RTL Most. Později se znovu objevil v portfoliu kanálů Antenna Group pro střední a východní Evropu sestávajícím z 22 placených televizních kanálů a dvou služeb OTT ve 12 zemích, kde působil jako jejich regionální programový ředitel. V současnosti je nezávislým akvizičním, programovým a koprodukčním konzultantem pro různé mediální a distribuční společnosti v Maďarsku a střední a východní Evropě.

Anna Lena Theobald
Anna-Lena je scenáristka a producentka žijící v Berlíně. Po magisterském studiu filozofie studovala produkci na Deutsche Film- und Fernsehakademie Berlin (dffb). Pracovala na celovečerních filmech a televizních produkcích z Německa, Číny, Kanady a USA. V roce 2022 absolvovala Serial Eyes, přední evropský vzdělávací program pro televizní scénáristy a producenty. V současné době Anna-Lena vyvíjí svůj první televizní pořad jako headwriter a showrunner, který produkuje Achtung Panda! v koprodukci se SWR.

Cristina Cepi
Vystudovala cizí jazyky na univerzitě v Bukurešti a hned po absolutoriu nastoupila do jednoho z předních televizních komerčních kanálů v Rumunsku. O 3 roky později udělala další obrat ve svém profesním životě a nastoupila do jedné z klíčových distribučních společností v Rumunsku. Brzy se stala jednou z nejlepších profesionálů v oblasti distribuce všech autorských práv s odbornými znalostmi na rumunském trhu a ve střední a východní Evropě. V letech 2011-2013 byla součástí centrálního týmu v České republice, který měl na starosti implementaci platformy Voyo VOD na trzích CME. Díky rozsáhlým zkušenostem v oblasti VOD je Cristina považována za klíčového hráče v regionu. Prodeje a akvizice všech typů programování jsou také její specialitou.